Pomoc dla przedsiębiorców na promocję eksportu
Ministerstwo Rozwoju oferuje wsparcie dla eksporterów w ramach pomocy de minimis. Na ten rok zarezerwowano trzy miliony zł. Są to środki na dofinansowanie m.in. kosztów przygotowania katalogów, organizacji seminariów i konferencji oraz tych, poniesionych na zdobycie certyfikatów. michał kołtuniak
Zarówno doświadczeni, jak i początkujący eksporterzy mogą korzystać z różnorodnych instrumentów wsparcia eksportu. Zarówno tych o charakterze promocyjnym, jak i finansowym. Do części z nich dostęp jest obwarowany licznymi kryteriami, które musi spełnić przedsiębiorca. Mogą one dotyczyć statusu firmy, przedmiotu prowadzonej działalności, jej doświadczenia w realizowaniu operacji handlu zagranicznego, planowanych kierunków ekspansji, podejścia do innowacyjności, wyrażającego się np. poziomem zaangażowania w prace badawczo-rozwojowe, itp. Do innych dostęp może być łatwiejszy, w tym sensie, że mniejsza będzie ilość kryteriów formalnych, które musi spełnić wnioskodawca.
Fundusze unijne
Znaczna część narzędzi, mających wspierać eksporterów, jest obecnie współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Przede wszystkim chodzi o instrumenty marketingowe, promocyjne, związane ze zdobywaniem informacji o rynku i ekspansją na niego. W praktyce oznacza to możliwość uzyskania dofinansowania na realizację działań związanych z przygotowaniem strategii ekspansji, doborem narzędzi i przedsięwzięć służących jej realizacji, takich jak: dostosowanie produktów, zdobycie certyfikatów, pozyskanie i weryfikowanie partnerów, udział w zagranicznych targach, wystawach lub misjach, itp.
Oprócz tego istnieje grupa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta